«Аромати в роздрібній торгівлі покращують сприйняття клієнтом продукції та навколишнього середовища магазину, а також підвищують бажання повернутися сюди знову, щоб щось купити»

Журнал з маркетингу (Spangenberg, Crowley and Henderson, 1996)

У наші дні потреби та запити клієнта набагато вищі, ніж це було десять-двадцять років тому. Сьогодні покупець звертає увагу на найдрібніші нюанси, а шопінг перетворився на пошуки конкретного товару на розвагу, елемент відпочинку. Від магазинів крім широкого асортименту товарів потрібна ще й приємна атмосфера, яка включає комфортний мікроклімат (справно працюючу систему кондиціювання/вентиляції, комфортний рівень вологості), приємний дизайн приміщення (зручне планування, правильно підібрані меблі, колір інтер'єру та освітлення), приємне обслуговування (привітний, охайний та грамотний персонал, система лояльності), правильно підібрані звукові фони.

У той час як всі представлені методи вирішують конкретне завдання (наприклад, музика змушує відвідувачів сповільнитися або, навпаки, рухатися швидше, а кондиціонер насичує приміщення прохолодою), за допомогою ароматизації Ви можете досягти відразу кількох цілей, тому вона така важлива. Але не варто забувати, що ефективність багаторазово посилюється, якщо використовувати відразу всі перераховані вище методи.

Умовно ароматизацію бізнесу можна розділити на 4 типи:

Рекламна

Використовується у випадках, коли з допомогою запаху потрібно розрекламувати те, що хочемо продати. Багато компаній, що займаються продажем одягу, такі як Ralph Lauren, Abercrombie & Fitch, Zara, Massimo Dutti, мають свою лінійку парфумерії і ароматизують торговельний простір цими запахами. Варто зауважити, що крім підвищення продаж такий підхід створює сенсорний зв'язок клієнтів з брендом і покращує його запам'ятовування.

Тематична

Допомагає підтримувати якусь ідею. Це може бути дизайн приміщення, сфера бізнесу, історія чи назва бренду. Наприклад, компанії, які торгують похідним інвентарем можуть використовувати в оформленні приміщення штучне багаття із запахом диму та соснових полін, що покращить емоційне занурення клієнтів в атмосферу вашої концепції та створить певний настрій.

Атмосферна

Іноді за допомогою аромату потрібно просто створити приємну та комфортну атмосферу та, можливо, усунути сторонні запахи.

 

Арома-брендинг

Створення унікального аромату вашого бренду – найбільш складний процес, який донедавна був доступним лише великим компаніям. На щастя, зараз фахівці компанії Аромавент готові допомогти вам з розробкою унікального аромату, суттєво заощадивши при цьому. Аромат як фірмовий стиль повинен максимально точно відображати ваш бренд. Ароматична композиція створюється професійними парфумерами, які керуються вашими побажаннями, відмінними рисами бренду, його історією. Зазвичай, на фінальному етапі вам надається кілька варіантів, з яких потрібно вибрати єдиний, який і стане надалі унікальним запахом вашого бренду або арома-логотипом.

 Іноді досить складно вибрати правильний аромат, який буде відповідати «духу» вашого бренду. Звернемося до досвіду зарубіжних колег – Harvest Consulting Group, LLC, яка опублікувала результати дослідження «Побудова бренду на основі сенсорного досвіду».

На їхню думку мова запахів для бренду така:
З пригодами асоціюються аромати тирси, бруду, солоного повітря, м'яти, спецій, палива.
З традиціями – запахи дерева, шерсті, кедра, троянд, шкіри.
З вихованням – дитячої пудри, яблук, ванілі, лаванди, бавовни.
Для надання бренду витонченості він повинен пахнути духами, вином, дубом, димом сигар, віскі або мускусом.

Як бачимо, аромат має відповідати емоціям, викликаним вашим брендом. На думку відомого бренд-консультанта та автора книг з брендингу – Sally Hogshead, існує кілька основних «тригерів», які використовуються компаніями, які впровадили аромамаркетинг у свій бізнес, ось основні з них:

Пристрасть

По відношенню до речей, які є красивими, привабливими, смачними. Компанії, які вибрали пристрасть як основний тригер – Apple, Godiva, Sharper Image та більшість ювелірних магазинів. Вони сфокусовані переважно на почуттях та емоціях – їх найлегше виразити запахом.

Це квіткові аромати, такі як троянда, іланг-іланг і жасмин, дерев'яні базові ноти – сандалове дерево, іспанський мох та білий бурштин, «смачні аромати» ванілі та шоколаду та, звичайно ж, мускус.

Таємничість

Емоція, що приваблює своєю нерозкритістю, розпалюючи у нас цікавість. Будь-яка компанія, яка використовує якусь «секретну формулу» або рідкісні інгредієнти (Coca-Cola, багато засобів для догляду за шкірою використовують саме цей тригер). Традиційно екзотичні, пряні запахи створюють атмосферу загадковості: екзотичні рослини, кориця, мускус, тютюн, перець, імбир, аромати дерев (кедр, бальзам), а також будь-які інші елементи, які важко визначити в арома-композиції.

Тривога

Найбільш складний тригер, який можна висловити за допомогою запаху. Це емоції, які відчувають люди, які усвідомлюють негативні наслідки своєї бездіяльності. До таких запахів відносяться різкі аромати розмарину та гіркого апельсина.

Престиж

Компанії, які використовують як основне посилання «Престиж» звертаються до бажання клієнта відчути себе як член елітної групи. Такі бренди відрізняються найвищою якістю та ціною. Цей тригер використовується всіма люксовими брендами. До престижних належать складні, збалансовані аромати дерева спецій, квітів.

Потужність

Влада і престиж йдуть пліч-о-пліч. Ви даєте клієнтам почуття сили та впевненості у собі. Насамперед це аромати зелені, трав та цитрусових.

 

Порок

Потяг до забороненого та небезпечного, добре працює у поєднанні із пристрастю. Будь-яка компанія, яка використовує концепцію порушення правил. Наприклад, Harley Davidson чи виробники міцного спиртного.
Це солодкі запахи цукрової вати, шоколаду та соковитих фруктів.

Довіра

Один із найпотужніших емоційних тригерів. Його важко встановити, але воно формує довгострокові та лояльні стосунки з клієнтами. Цей тригер переважно використовують банки, університети та найавторитетніші лідери ринку.
Аромати, що сприяють довірі – це випічка, наприклад, шоколадне печиво, хліб, яблучний пиріг, а також ваніль або кориця.

Назад до блогу

Залишити коментар / задати питання: