«Коли аромат свіжого хліба поширювався в супермаркетах США, продаж у відділі випічки потроївся»
Доктор Алан Хірш, 1993 рік
- Залучення покупців
- Усунення неприємних і просто небажаних запахів
Аромати їжі – це таємна зброя для підкорення покупців. Застосування їх гарантовано збільшує час перебування клієнта у торговій точці, зростає кількість незапланованих покупок та покращується сприйняття якості пропонованих товарів.
Не важливо, чи застосуєте ви ароматизацію всієї площі або акцентуєте певні зони, ефект не змусить себе довго чекати.
Ароматизацію всієї торгової площі проводять зазвичай фірмовим ароматом, щоб у людей виникла чітка асоціація між приємним запахом та вашим магазином, з тією ж метою застосовують ароматизацію на вході.
Ефективною буде і сезонна ароматизація напередодні та під час великих свят. Наприклад, використання аромату ялинки, цитрусових та кориці напередодні Різдва підвищить настрій ваших клієнтів і ще раз нагадає їм про необхідність покупок для святкового столу. Така акція гарантує підвищення продажів на 10-15% без будь-яких грошових вкладень у рекламу та інших витратних заходів.
Зональна ароматизація супермаркету
Як правило, будь-який супермаркет поділений на секції, їх розташування відбувається згідно з особливими правилами, наприклад, ви ніколи не замислювалися, чому товари першої необхідності розташовані в самому кінці, а хліб та молоко знаходяться на максимальній віддаленості один від одного? Все для того, щоб ви затрималися в магазині довше (до речі, цьому і сприяє ароматизація), щоб пройшли повз якомога більшу кількість вітрин. Американські дослідження показали, що, перебуваючи в супермаркеті кожну зайву хвилину, людина витрачає приблизно на 2$ більше. Додатково використання фонової музики впливає швидкість наших рухів, особливе освітлення змушує частіше моргати, а спокійні кольори присипляють пильність.
Що стосується ароматизації, для розміщення основних акцентів рекомендується використовувати різні аромати в кожній секції, що найбільше відповідають запропонованим товарам. Аромати привертають увагу до того, що без ароматизації могло залишитись непоміченим, тому вигідно застосовувати їх і при проведенні акцій та розпродажів.
Очевидно, що ароматизація великих продуктових супермаркетів з величезними торговими площами та високими стелями буде дуже затратною. Чи варто ароматизувати весь простір чи достатньо лише деяких вітрин?
Згадайте, скільки ви купуєте непотрібних речей, коли йдете в магазин на голодний шлунок? Тому основна мета ароматизації – порушити апетит, і зовсім не обов'язково, щоб запах супроводжував клієнтів, достатньо легкого аромату на вході або біля потрібної вітрини. Насамперед варто ароматизувати вхідну зону, потім деякі відділи та вітрини, до яких хочеться привернути увагу покупців. Рекомендую використовувати аромати з нейтралізацією сторонніх запахів, що може знадобитися в м'ясних і рибних відділах. Пахнути має морською свіжістю, апетитними копченостями, а не напівфабрикатами.
M&M’s для залучення покупців використовує аромат шоколаду у своєму магазині на Таймс Скуер. Найбільший 4-поверховий магазин солодощів M&M's у Лондоні теж використовує ароматизацію повітря.
Багато мереж з продажу свіжої випічки мають установку – через певні проміжки часу (наприклад, раз на годину) розпалювати духовку. Прекрасна тактика для підвищення продажів курки гриль, смаженої кукурудзи, печива та булочок з корицею. Досвідчені продавці знають, що покупець обирає товар носом. Але практика показує, що людський фактор здатний звести нанівець навіть найгеніальнішу ідею: персонал може просто не включити піч у певний час через забудькуватість чи лінощі. Тому краще покластися на професійну систему ароматизації повітря, заздалегідь запрограмовану і безвідмовно наступну своїй програмі.
Ви не зможете пройти повз магазин, з дверей якого долинають аромати свіжого хліба або булочок, навіть якщо не голодні. Великі супермаркети тримають власну міні-пекарню, влаштовану так, щоби приємний аромат свіжого хліба проникав у торгове приміщення. Є статистика, що з цього істотно підвищуються обсяги продажів, оскільки ці апетитні запахи спонукають здійснювати імпульсивні покупки. Ефективність таких заходів настільки висока, що в Англії всього за одне покоління через конкуренцію з супермаркетами скоротилася кількість булочних, бакалійних та м'ясних магазинів з 40000 до 10000. Але що робити, якщо випічка втрачає свій запах за час перевезення чи пекарня має гарну вентиляцію та повітря не проникає у торговий зал? За допомогою ароматизаторів для продуктових магазинів ви зможете зробити так, щоби покупець відчував запах свіжого хліба протягом усього дня.
Поменші магазини, що не мають власної пекарні, використовують ароматизатори повітря з натуральними запахами хліба, піци, печива з корицею, тістечок, яблучного пирога, копченостей, м'яса, смажених овочів, шинки і це обходиться набагато меншими витратами. Запах їжі асоціюється з її смаком, запах, що походить від продуктів харчування в першу чергу має бути смачним. Сучасна упаковка чудово зберігає продукти на довгий час, але не дає відчути їхній запах, тому сучасний продуктовий магазин просто не може обійтися без ароматизації повітря.
Випічка, Ваніль, Піна Колада, Груш-Карамель, Шоколад, Кава, Персик, Виноград, Хліб, Гарбузовий Пиріг.
ВАЖЛИВО!
Застосувати ароматизацію у Вашому бізнесі нескладно. Можна придбати обладнання та аромати та займатися самостійно, а краще довіритися професіоналам, отримавши додаткові вигоди та переваги «під ключ» за затвердженою абонентською платою, а саме:
- обладнання та аромати не потрібно купувати
- щомісячне планове відвідування спеціаліста для обслуговування – заміни аромату та елементів живлення, налаштування та профілактики обладнання
- оперативний (на вимогу) виїзд спеціаліста для налаштування, переміщення, ремонту, заміни обладнання, презентації нових ароматів
- Вам не потрібно призначати відповідального співробітника чи самому обслуговувати арома-обладнання, витрачаючи свій час
Якщо площа приміщення для ароматизації до 50 кв. - Вигідніше купити, якщо понад 50 кв.м. – вигідніше та зручніше обслуговуватися у нас.